Linkbuilding is nog steeds een ontzettend belangrijke manier om meer waarde op jouw websites te krijgen. Door links op andere websites te plaatsen gaat er een deel van deze website ook naar jouw website. De waardes helpen je onder andere hoger te komen in Google. Veel bedrijven doen dit zelf of laten linkbuilding uitbesteden aan andere bedrijven.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het ‘ruilen’ van links. Door jouw link op relevante en kwalitatieve websites te plaatsen, komt jouw website hoger in de zoekmachine resultaten. De links die geruild worden moeten een verband hebben met elkaar en hoog van waarde zijn. Buiten het linkbuilding om zijn er nog meer manieren om jouw website zo hoog mogelijk in de zoekmachines te krijgen.

Wat is het doel van linkbuilding?

Het uiteindelijke doel van linkbuilding is natuurlijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht komen. Als jou website hoog in de zoekmachines staat dan is je website beter vindbaar en zullen er meer bezoekers komen op je website. De huidige positie van je website wordt grotendeels bepaald door inkomende links. Als de links van goede kwaliteit zijn en relevant aan je website dan is de kans een stuk groter dat je website hoger komt in de zoekmachine resultaten.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Er zijn veel bedrijven die het lastig vinden om goede linkbuilding zelf te doen. Ook is linkbuilding tijdrovend en wellicht hebben deze bedrijven hier dan ook geen tijd voor. Aangezien linkbuilding ontzettend belangrijk is voor een website kan je linkbuilding laten uitbesteden. Veel bedrijven hebben ook niet zoveel verstand van linkbuilding en vinden het fijn om het door een ander bedrijf te laten doen die hier wel verstand van heeft.

Wat vinden de zoekmachines belangrijk?

Vroeger was het aanvragen van links bij random websites voldoende. Tegenwoordig kijkt bijvoorbeeld Google meer naar de waarde en de relevantie van de websites. Het is belangrijk voor Google dat alles er zo natuurlijk mogelijk uitziet.